Det här är min flock

8 Dec

Lite då och då ses vi, en hel hög poly av olika slag (polyamorösa, definitionister, hedonister, relationsanarkister, …) som känner eller känner till varandra, på ett café här i Stockholm.  Vi umgås, pratar, träffas, kanske får en ny bekantskap, lite nya perspektiv, kramar i massor, lite gos i ett hörn eller tre.

Igår var det ett sånt tillfälle, vi var rätt många som tillskansade oss ett av rummen, och där fanns det rätt många nära och kära.  Jag kom dit med en jag träffar lite då och då, och fick se henne smälta in högen av personer jag känner och tycker om, fick se henne dela sin djupt intensiva blick med en annan och jag bara myste, det såg så väldigt vackert ut.

En stund senare sjönk jag in lite i mig själv och blickade ut över alla som var där, betraktade ett ansikte här, kände in en annan där, lyssnade på sorlet av samtal som pågick, fångade några ord i ett samtal som sen åter blev en del av det allmänna sorlet, och energin var lugn, trygg med mycket liv, flöde och kontakt.  Och nånstans där, när jag lät allt det här skölja över mig och bara vilade i det insåg jag, i det djupaste av mig jag kunde nå, att det här verkligen är min flock.  Jag har satt ord på det förr, men den här gången kom känslan riktigt långt inifrån.

Det här är min flock.  Här trivs jag, här lever jag som jag inte gjort någon annanstans.  Här kan jag vara verklig.

Min flock.

2 svar to “Det här är min flock”

  1. sidek 9 december, 2010 den 05:29 #

    Det är min flock också, levitte 🙂

    Ibland kan jag känna mig lite som åskådare, ibland till och med lite utanför när jag inte orkar följa med i konversationen. Mina älsklingar hittar jag sällan i den gruppen – men likafullt är den min flock där jag känner mig hemma och hör hemma.

    En flock jag alltmer inser bär mig genom det som är lite jobbigt, lyssnar utan att döma när jag är gnällig och barnslig, gläds med mig åt kärlek i mitt liv, förstår mig utan att jag pratar.

    Är oerhört glad och tacksam över denna gemenskap.

  2. berlinette 10 december, 2010 den 21:54 #

    Åh, vad fantastiskt fint skrivet! 🙂

Kommentera

